سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رزین تصفیه آب صنعتی فاضلاب در سنندج: به طور کلی رزین به عنوان ترکیبی بسیار چسبنده شناخته می شود. وقتی رزین در وضعیت مشخصی قرار بگیرد از حالت چسبندگی خارج شده و سفت می شود. ماده ای آب گریز است و اصلی ترین حلال آن، الکل می باشد. 

تصفیه آب

رزین تصفیه آب صنعتی فاضلاب در سنندج

رزین به دو صورت طبیعی و مصنوعی وجود دارد و از هر دو نوع آن در صنایع مختلف استفاده می شود. تفاوت رزین طبیعی و مصنوعی در موارد زیر می باشد.

رزین مصنوعی پایدارتر از رزین طبیعی است.

رزین مصنوعی یکنواخت تر از رزین طبیعی است.

در رزین های مصنوعی ناخالصی کمتری نسبت به طبیعی وجود دارد و رفتار قابل پیش بینی تری دارد

بهترین نوع از رزین طبیعی، شیره درخت کاج است که در طول تاریخ از آن جهت مومیایی کردن اجساد، ساخت عطر، جواهر، لاک، جوهر، جلا ، درزگیری قایق ها ، ظروف غذا و … استفاده می شد.

رزین طبیعی

جهت مومیایی کردن اجساد، ساخت عطر، جواهر، لاک، جوهر، جلا ، درزگیری قایق ها ، ظروف غذا و … استفاده می شد

رزین‌های مصنوعی از طریق ترکیب مواد شیمیایی در آزمایشگاه تولید می شود. از رزین های مصنوعی در صنایع مختلفی چون تولید لاستیک، ساخت فوم، هوافضا، تصفیه آب و فاضلاب و … استفاده میشود.

یکی از مهمترین حوزه هایی که در آن از رزین استفاده می شود، صنعت تصفیه آب و فاضلاب است.

کاربرد رزین در تصفیه آب

در سیستم تصفیه آب از رزین جهت جداسازی آلاینده های موجود در آب استفاده می شود. با توجه به نوع آلاینده ای که قرار است از آب جدا شود، می توان از انواع مختلفی از آن ها استفاده نمود.

رزین های تبادل یونی به منظور حذف موثر آلاینده ها از آب و سایر مایعات به طور چشمگیری تاثیرگذار هستند. رزین های متفاوتی برای فیلتراسیون آب تا حذف 99 درصدی آلاینده ها وجود دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1.  رزین های کاتیونی
  2.  رزین های آنیونی
  3.  رزین های رنگبر
  4.  رزین های میکس بد
  5.  رزین های سختی گیر

نحوه عملکرد رزین ها

برای درک کامل اینکه رزین های تبادل یونی (IX) چگونه کار می کنند، ابتدا باید اصول واکنش تبادل یونی را درک کرد. مبادله یونی، فرایند مبادله برگشت پذیر از ذرات باردار یا یون ها با یونهای با بار مشابه است.






تاریخ : دوشنبه 99/4/9 | 1:45 عصر | نویسنده : sharif | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سایت اسکریپت
  • وب ایران کاشی
  • وب هم کلاسی
  • وب شیر شاه