سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

فروش دستگاه تصفیه آب نحوه روش اولترافیلتراسیون تصفیه آب : تصفیه آب خانگی در حال حاضر به یک ضرورت تبدیل شده چرا که آلایندگی‌های مختلفی داخل آب وجود دارند که تنها و تنها از طریق فرایند تصفیه آب حذف می‌شوند. روش‌های مختلفی هم برای تصفیه آب وجود دارد. مکانیزم‌های مختلفی که می‌توانند این آلاینده‌ها را تا حد زیادی کاهش دهند. روش     Ultra-Filtration یکی از این روش‌های پرکاربرد است که در کنار اسمز معکوس و نانوفیلتراسیون بیشتر دستگاه‌ها با این مکانیزم کار می‌کنند.

تصفیه آّب

فروش دستگاه تصفیه آب نحوه روش اولترافیلتراسیون تصفیه آب 

روش اولترافیلتراسیون چیست؟ چگونه آب را تصفیه می‌کند؟ ما در ادامه به اولترافیلتراسیون آب خواهیم پرداخت و دستگاه‌های مختلفی که از این متد استفاده می‌کنند را بررسی خواهیم کرد. در مورد قیمت اولترافیلتراسیون و مزایا و معایب آن هم نکات لازم و ضروری را ارائه خواهیم کرد.

آشنایی با فرآیند اولترافیلتراسیون UF

 

اولترافیلتراسیون آب یک تعریف ساده دارد: پدیده‌ای که در آن مواد و ذرات جامد از مایع جدا می‌شوند. می‌دانید که اندازه‌ی مولکول‌های جامد بسیار بزرگتر از مایعات است و با توجه به این اختلاف اندازه‌های فیلتر UF می‌تواند ذرات جامد را به دام بیندازد و اجازه‌ی ورود آن را به آب آشامیدنی نمی‌دهد.

می‌دانید که مواد جامد بسیار زیادی در آب تصفیه نشده وجود دارند. از لای و لجن گرفته تا فلزات سنگین و انواع آلاینده‌های شیمیایی جامد از مسیر رودخانه و یا آب‌های سطحی وارد تصفیه خانه صنعتی می‌شوند. تصفیه خانه به دلیل حجم بالای آب نمی‌تواند تمام این ذرات را از آب جدا کند و بخش بزرگی از این ذرات جامد وارد سیستم آب‌رسانی شهری می‌شوند.

تصفیه آّب

UltraFiltration هم یک روش تصفیه مشابه اسمز است. در این دستگاه هم یک ممبران وجود دارد اما با ممبران اسمز معکوس تفاوت‌های زیادی دارد. از فشار هیدرواستاتیکی آب استفاده می‌کند و معمولا داخل دستگاه هیچ پمپی وجود ندارد. اولترافیلتراسیون به نوعی چند فیلتر پشت سر هم هستند که جلو عبور ذرات جامد را به داخل آب می‌گیرند. باکتری‌ها، ویروس‌ها، اندوتوکسین‌ها و پاتوژن‌ها هم که در آب شهری وجود دارند داخل این فیلترها به دام می‌افتند، البته به ابعاد و اندازه‌های ذرات هم بستگی دارد.

 تصفیه آب خانگی یو اف uf

البته در حال حاضر مدل‌های ترکیبی هم وجود دارند. دستگاه‌هایی وجود دارند که تمام مکانیزم‌های تصفیه را ترکیب کرده‌اند. یعنی هم اولترافیلتراسیون دارند. هم یک ممبران مخصوص اسمز معکوس دارند و هم از اشعه فرابنفش و فیلترها نانو استفاده می‌کنند. می‌دانید که قیمت این دستگاه‌های ترکیبی بسیار بیشتر از قیمت اولترافیلتراسیون است.

دستگاه تصفیه آب اولترافیلتراسیون در بسیاری از موارد برای تصفیه آب کفایت می‌کند. اگر نتایج تست‌ها و آزمایشات آب آشامیدنی شما نشان دهد که سختی آب در حد استاندارد است و مواد خطرناکی مانند نیترات و باکتری‌های خطرناک بسیار بسیار کوچک در آب وجود ندارند روش اولترافیلتراسیون آب به تنهایی برای تصفیه آب کافی است. لازم نیست هزینه‌ی زیادی را صرف خرید دستگاه‌های گران‌قیمت کنید.

 






تاریخ : سه شنبه 98/11/29 | 5:24 عصر | نویسنده : sharif | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سایت اسکریپت
  • وب ایران کاشی
  • وب هم کلاسی
  • وب شیر شاه