سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت انواع مخزن دستگاه تصفیه آب در کاشان: در بازار مخازن با حجمها و فشارهای متنوعی موجود است. بسته به میزان مصرف در طول شبانه روز باید مخزن با حجم مناسب انتخاب نمود. همچنین مخازن دارای فشارهای مختلفی مانند 12، 16، 19 و … پاسکال هستند، که بسته به فشاری که برای خروج آب نیاز است این مخازن انتخاب می‌گردند.

**>

قیمت انواع مخزن دستگاه تصفیه آب در کاشان

اگر کمی دقیقتر به ساختار دستگاه‌‍‌های تصفیه آب نگاه بیندازید متوجه خواهید شد که نحوه شلنگ کشی در دستگاه به نحوی است که ابتدا آب از فیلتر ممبران به مخزن وارد می‌گردد و از مخزن به سمت فیلترهای 5 و 6 و یا 7 (فیلتر پست کربن ، فیلتر مینرال و قلیایی)  می‌رود و پس از آن برای مصرف در دسترس قرار می‌گیرد، حتما از خود می‌پرسید چرا؟

یک نکته ی بسیار مهم درباره ی خود آب هست که علت این موضوع است :

“آب هنگامی که در یک جا راکد باقی می‌ماند بو میگیرد”

علت مهم این امر نیز وجود برخی املاح و ذرات در آب است و هنگامی که آب برای مدتی به صورت راکد در یکجا قرار باقی بماند این ذرات و املاح به آب طعم و بویی ناخوشایند می‌دهند.

اما در دستگاه‌های تصفیه آب این بو به چه علت است؟

در دستگاه‌های تصفیه آب در مرحله چهارم (فیلتر اصلی، ممبران) ذرات بزرگتر از 0?0001 میکرون تا 99 درصد از آب گرفته می‌شود، پس این سوال پیش میآید که علت بو گرفتن آب در مخزن دستگاه چیست؟

عوامل مهم در امکان بو گرفتن آب در مخزن تصفیه آب:

1 – ممبران ذرات بزرگتر از 0?0001 میکرون را از آب جدا میکند، که شامل بسیاری از املاح و به ویژه نیترات و نیتریت می‌شود، اما در خصوص ذرات کوچکتر از 0?0001 میکرون کاربردی ندارد و این ذرات از ممبران عبور می‌کنند.

2- سازندگان ممبران در مشخصات فنی ممبران مدعی هستند که ممبران می‌تواند تا 99 درصد ذرات را جداسازی کنند. البته باید در این خصوص به این نکته توجه کرد که این عدد به صورت تئوری است. و نمیتوان به صورت کامل از این عدد مطمئن بود چرا که در واقعیت دقت ممبران کمی کمتر از این عدد است و همچنین در طی گذشت زمان مصرف، کمی منافذ ممبران گشاد می‌گردد و این امر باعث می‌گردد کمی درصد جداسازی کمتر شود.

3- پایداری بسیار زیاد آب و ایجاد محیط مناسب برای رشد باکتری های بی هوازی است. توجه داشته باشیم آب در مخزن های مخصوص تصفیه آب بدون ارتباط با هیچ گونه آلودگی خواهند بود. اما نکته ی بسیار مهم عدم توان در ایجاد یک محیط ایزوله ی آزمایشگاهی برای نگهداری آب بدون چرخش به مدت طولانی ، امری طبیعی است.






تاریخ : دوشنبه 99/1/11 | 1:13 عصر | نویسنده : sharif | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سایت اسکریپت
  • وب ایران کاشی
  • وب هم کلاسی
  • وب شیر شاه