سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

روش احیا سختی گیر رزینی دستگاه تصفیه آب صنعتی: در این صورت آب نمک موجود در درون تانک نمک برای احیا کردن به داخل سختی گیر وارد می شود. برای آب ورودی برعکس سیستم بک واش از بالا به پایین می باشد. در این صورت آنقدر آب را تخلیه می کنیم تا تانک نمک تخلیه گردد.معمولا ظرفیت تانک نمک بر اساس ظرفیت احیای سختی گیر محاسبه می شود و حتما از نمک سنگی با خلوص بالا به کار برده شود.

سختی گیر

روش احیا سختی گیر رزینی دستگاه تصفیه آب صنعتی

روش احیا سختی گیر رزینی دستگاه تصفیه آب صنعتی

در حالت احیا:

1) شیر مصرف بسته

 2) شیر ورودی باز

 3) شیر تخلیه شستشو باز

 4) شیر نمک باز

مشکلات ناشی از عدم استفاده از سختی گیر

·          کم کردن قدرت شویندگی انواع مواد صابونی

·          از نظر پزشکی مضر برای بیماران قلبی

·         تشکیل رسوب در دستگاه های حرارتی (مانند بویلر، مبدل و کولینگ تاور)

·         کم کردن بازده دستگاه های حرارتی توسط رسوب گرفتگی

·         افت کیفیت رنگ در صنایع نساجی و رنگرزی

سختی گیر

6 نکته مهم جهت بکارگیری از سختی گیر رزینی

نکته 1: آب ورودی به سختی گیر آب نباید در آن باقی بماند زیرا می تواند عمر مفید رزین های کاتیونی را نصف نماید. علاوه بر این یخ زدن رزین کاتیونی در مخزن سختی گیر می تواند عمر مفید آن را کاهش دهد.

نکته 2 : حالت باز نمودن درب کیسه های رزین باید در نظر داشت که حتما در مجاورت آب قرار بگیرند. وجود رطوبت برای نگه داری رزین های تبادل یون واجب است.

نکته 3 : بکارگیری از سنگ نمک با خلوص بالا پیشنهاد می شود. به تجربه دیده شده است که در صورت بکارگیری از نمک های با خلوص پایین، گل و لای موجود روی بستر رزین را می پوشاند و ظرفیت تبادل کاهش پیدا می شود.

نکته 4 : کنترل سختی آب خروجی از دستگاه به حالت روزانه یا دو روز یکبار به وسیله کیت های سختی سنج به همه  اپراتور ها و تکنسین های نگه دار پیشنهاد می شود.

نکته 5 : مطمئن شدن از مکش نمک پس از نصب و راه اندازی دستگاه سختی گیر رزینی با شیر چند راهه اکیدا پیشنهاد نمی شود. به تجربه دیده شده است که پس از نصب و راه اندازی متأسفانه شیر مکش نمک تنظیم نگشته و عملا احیا با نمک صورت نمی گیرد.

نکته 6: در حالتی که آب ورودی به سختی گیر دارای املاح، گل و لای و یا ذرات معلق می باشد، حتما قبل از شروع عملیات سختی گیری، آب را توسط فیلتر کربن و یا فیلتر شنی عاری از اینگونه ذرات کنید.

لذا انتخاب سختی گیر و طراحی سختی گیر رزینی احتیاج به دانش و تخصص و از همه با اهمیت تر تجربه دارد.

 






تاریخ : یکشنبه 99/2/14 | 2:40 عصر | نویسنده : sharif | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سایت اسکریپت
  • وب ایران کاشی
  • وب هم کلاسی
  • وب شیر شاه