سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروش دستگاه سختی گیر تصفیه آب در اصفهان: مهمترین روش های سختی گیری از آب، جدا کردن املاح کلسیم و منیزیم با استفاده از مواد شیمیایی    .تبدیل املاح کلسیم و منیزیم به املاح سدیم    .سبک کردن آب با درهم کردن دو روش فوق ذکر    .روش های مغناطیسی تصفیه آب است در ادامه مطلب به شرح آنها میپردازیم.

سختی گیر


 

 فروش دستگاه سختی گیر تصفیه آب در اصفهان

الف - استفاده از مواد شیمیایی

روش حذف سختی موقت آب به اصطلاح عمومی افزایش سختی آهنگ برای حذف سختی است چون آنها همیشه دارای مقادیری گازکربنیک آزاد هستند لذا با تزریق آهنگ ابتدا باید این گاز کربنیک را از بین برد.

1 CO2 + Ca (OH)2                  Ca (CO3 H                                                                     

در صورتی که مقدار گاز کربنیک از 20میلی گرم در لیتر تجاوز نمایند بهتر است با دمیدن هوا قسمتی از آن را از آب خارج نمود و باقی مانده آن را با استفاده از روش فوق از بین برد عمل در مصرف آهنگ اثر زیادی دارد.

انواع سختی گیر

تا کنون روش های گوناگونی برای حذف سختی از آب ارائه شده که می توان به روشهایی مانند اسمز معکوس ، تبادل یونی ، سختی زدایی مغناطیسی ، روش های حرارتی و... اشاره کرد.

سختی گیری آب توسط روش ها و دستگاه های مختلفی انجام می شود که هریک دارای مکانیزم و اجزای تشکیل دهنده خاص خود هستند. انواع مختلف سختی گیر به شرح زیر می باشد:

  1. سختی گیر رزینی
  2. فیلتر کربن
  3. اسمز معکوس
  4. سختی گیر مغناطیسی
  5. سختی گیر الکترونیکی
  6. مزیت های روش تبادل یونی نسبت به سایر روش های سختی گیری
  7. هزینه سرمایه گذاری و راهبری کم
  8. تاسیسات ساده و بهره برداری آسان
  9. کارکرد به صورت اتوماتیک و دستی
  10. قابلیت راه اندازی در اندازه بزرگ و کوچک
  11. سختی گیر FRP

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سختی گیر

ساز و کار سختی گیر FRP همانند سختی گیر رزینی می باشد. فقط به جای مخازن فلزی از مخازن FRP استفاده می شود. این نوع سختی گیر برای مصارف بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای آن می توان به وزن سبک مخزن سختی گیر ، بهداشت بالاتر نسبت به مخازن سختی گیر فلزی و ارزان تر بودن مخزن سختی گیر نسبت به نوع فلزی آن اشاره کرد.

از معایب سختی گیر FRP می توان به عمر پایین مخزن، شکننده بودن مخزن و عدم قابلیت نگه داری در فضای آزاد اشاره کرد.

همچنین سختی گیر FRP را عملا نمی توان در حجم های بالای رزین مورد استفاده قرار داد. زیرا هزینه مخازن FRP در احجام بالا از مخازن فلزی بالاتر می رود

امروزه استفاده از مخازن فلزی (ورق آهنی) و شیرهای فلزی (چدن)، جهت انجام امور تصفیه آب منسوخ و ظروف پلاستیکی FRP جایگزین شده است زیرا در سیستم های تصفیه آب، هدف کاهش یون های موجود در آب است در حالی که استفاده از فلز موجب تبادل یون بین فلز و آب و نهایتا اختلال در کیفیت آب می گردد.






تاریخ : سه شنبه 98/12/6 | 10:0 صبح | نویسنده : sharif | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سایت اسکریپت
  • وب ایران کاشی
  • وب هم کلاسی
  • وب شیر شاه