سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فیلتر مدیا دستگاه تصفیه آب صنعتی در کرج: در فیلترهای مدیای دوگانه، لایه ی آنتراسیت بالایی اندازه‌ی تاثیرگذاری مقابل 0?8 تا 1?2 میلیمتر، ضریب یکنواختی کمتر از 1?85 و ضخامتی بین چند سانتیمتر تا دو سوم کل فیلتر دارند که در زیر آن نیز لایه ای نظیر آنچه قبل تر گفته شده قرار دارد. لایه ی پشتیبانی شن درشت بین شن فیلتر و دانه های زیرین، اندازه ی تاثیرگذاری بین 0?8 تا 2 و ضریب یکنواختی ای کمتر از 1?7 دارد. درشت ترین لایه ی مورد نیاز دانه ها نیز بر اساس نوع زیرکش و اندازه ی دهانه ی آب خروجی و بک واش تعیین می شود.

سیلیس


فیلتر مدیا دستگاه تصفیه آب صنعتی در کرج

بکارگیری از بستر فیلتر شنی ای با دانه هایی تقریبا یک اندازه سبب فیلتراسیونی تاثیرگذاری در همه عمق فیلتر می شود. در حالتی که طبقه بندی اندازه دانه ها بسیار بزرگ باشد، فیلتراسیون تاثیرگذار تنها محدود به چند سانتیمتر بالایی ماسه می شود. علت این امر نیز تجمع دانه های ریز در بالاترین سطح بستر در طول فرآیند دانه بندی (پس از بک واش) می باشد.

ایراد گرفتگی سطحی فیلترهای شنی منجر به بکارگیری از فیلترهای بستر دوگانه شد. یک فیلتر بستر دوگانه شامل لایه ای از ماسه (با وزن مخصوص 2?65) است که در بالای آن بستری از ذغال آنتراسیت قرار دارد، است. لایه ی درشت آنتراسیت بالایی منافذی در حدود 20 درصد بزرگتر از سطح ماسه ای دارا می باشد. این دهانه ها و منافذ توانایی جذب و به دام انداختن ذرات را دارا هستند تا لخته های حمل شده به وسیله آب زلال شده در سطح فیلتر انباشته نشوند و فیلتر دچار گرفتگی نگردد.

سیلیس

فیلترهای غیرمعمول، که شامل بستر دوگانه با آنتراسیت درشت هستند، دارای اندازه ی تاثیرگذار 1?5 میلیمتر و دارای ضریب یکنواختی بسیار کمی بوده تا با ایجاد حفره های بیشتر، جمع آوری ناخالصی ها را بهتر انجام داده و چرخه ی فیلتراسیون را برای آب های سطحی و فاضلاب های کدر طولانی تر نمایند. برای ممانعت از بروز ایرادات در فرآیند بک واش اندازه ی تاثیرگذار پیشنهادی برای لایه ی ماسه بستر پایینی بین 0?75 تا 0?9 میلیمتر برای آنتراسیتی با چگالی 1?45 تا 1?65 می باشد.

فیلترهای تک لایه ای درشت، بیشتر در اروپا توصیه می شود. به عنوان مثال،ماسه ای با اندازه ی 0?9 تا 1?5 میلیمتر و عمقی حدود 1 متر در تصفیه خانه آب‌های سطحی مورد استفاده قرار گرفته است. این فیلترها به صورت همزمان توسط ی هوا و آب با سرعتی کم و به دنبال آن فقط آبی با سرعت بالا (برای مدت کوتاه) شستشو داده شدند. فیلترهای بستر سه گانه (آنتراسیت، ماسه، گارنت) نیز سال های زیادی در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفتند. فیلترهای بستر دوگانه و سه گانه نسبت به فیلترهای شنی معمول کارایی ای بهتری داشته و چرخه های فیلتراسیون طولانی تر و نیاز به آب کمتر برای بک واش را به ارمغان می آورند.






تاریخ : شنبه 99/2/20 | 2:18 عصر | نویسنده : sharif | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سایت اسکریپت
  • وب ایران کاشی
  • وب هم کلاسی
  • وب شیر شاه