سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

مواد و طرز تهیه کربن فعال تصفیه آب صنعتی: کربن فعال از پوست نارگیل,بادام ,گردو ,فندق,ساخته می شود به این صورت که پس از خرد کردن آنها را درون کوره های پخت می برند و پس از پخت آنها با دمای 800 درجه آنها را تبدیل به زغال می کنند و با توجه به حفره های ریزی که بر سطح زغال تولید می شود. مواد عالی آب از قبیل رنگ بو طعم آب و رسوب داخل این حفره ها می شوند و سبب از بین بردن آنها از آب می گردد. بهترین نوع کربن برای استفاده در فیلتر کربنی نوع گرانول آن که از پوست نارگیل درست می شود می باشد.

فیلتر شنی


مواد و طرز تهیه کربن فعال تصفیه آب صنعتی

 قیمت کربن که از پوست نارگیل ساخته می شود گرانتر از سایر نوع آن می باشد. امروزه شرکت های سازنده کربن بسیاری در ایران اقدام به ساخت کربن فعال نموده اند .و با توجه به مشکلات بسیاری که در ضمینه واردات پوست نارگیل و قیمت بالای آن می باشد. کربن فعال را از پوست گردو,فندق,بادم,تهیه می کنند. که نوع گردوی آن گرانتراز دیگر محصولات می باشد. متاسفانه امروزه به بعضی از سازنده فیلتر کربنی اقدام به مصرف از آنتراسیت به جای کربن می کنند.

فیلتر شنی

احیای فیلتر کربنی

مدت زمان بکارگیری از فیلتر کربنی بستگی به آب ورودی و نوع آب ورودی دارد. در کارگیری فیلتر کربنی هم مثل فیلتر شنی نیاز به پس شویی یا همان بگواش می باشد. پس ازگذر آب از روی کربن و پرشدن حفره های ریزی که روی سطح کربن می باشد.کربن اشباح می شود. اصولا در فیلتر کربنی هایی که حجم کربن آنها کم می باشد مبادرت به تعویض کربن می کنند. ولی در فیلتر هایی که حجم کربن آنها بالا می باشد. تعویض کربن مقرون به صرفه نمی باشد. از این رو اقدام به احیای کربن می کنند. در این نوع فیلتر کربنی باید یک بوشن جهت تزریق بخار و هوا تهویه کرد. پس از اشباع توسط هوا و بخار مبادرت به احیای کربن فعال می کنند. این عمل تا چند سری قابل انجام می باشد. لازم به ذکر می باشد برای این نوع از فیلتر کربنی باید جنس آنها بهتر است استیل باشد تا در برابر بخار مقاوم باشد. نازل های آب جمع کن و آب پخش کن های هم در این نوع فیلترها باید استیل یا برنجی باشد.لازم به ذکر است که کربن جاکوبی ساخت سوئد می باشد. متاسفانه از اسم این نوع کربن و شرکت سازنده آن به صورت جعلی بسیار به کار برده می شود.

 






تاریخ : دوشنبه 99/2/22 | 1:43 عصر | نویسنده : sharif | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سایت اسکریپت
  • وب ایران کاشی
  • وب هم کلاسی
  • وب شیر شاه