سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

کاربرد کربن اکتیو دستگاه آب شیرین کن: کاربردهای عمده کربن اکتیو در صنایع آب برای از بین بردن رنگ، بو و مزه غیردلخواه از آب در تصفیه فاضلاب کارخانه ها و در پالایشگاههای گاز، برای شیرین سازی گاز و در پتروشیمی ها و پالایشگاههای نفت، در خالص سازی داروها و روغن های خوارکی و صنعتی، صنایع قند، صنایع دفاع و در تصفیه هوا و گازها بکار می رود. بازیافت حلالها و مواد شیمیائی نیز از کاربردهای عمده کربن اکتیو است و همچنین از این نوع فیلتر ها در صنعت آب جهت حذف کلر آزاد و همین طور حذف کدورت و رنگ و بو می توان استفاده کرد.کاتیون های : H+ > Al3+ > Ca2+ > Li+ > Na  +

کربن اکتیو


کاربرد کربن اکتیو دستگاه آب شیرین کن

کربن فعال، سبب حذف یا کاهش آلاینده‌ها و مواد شیمیایی زیادی از جمله کلر، بنزن، ترکیبات THM، رادون و بسیاری از موادی که ممکن است حتی در آب آشامیدنی منازل یافت شود، می‌شود. برخی از فیلترهای کربنی قادر هستند تا برخی از آلاینده‌های فلزات سنگین را هم در آب کاهش دهند. کربن فعال در حدف H2S موجود در آب که باعث ایجاد مزه و بوی بسیار نامطبوعی می‌شود نیز تأثیر بسزایی دارد. ضمناً کربنهای فیلتری فشرده قادر هستند تا بسیاری از ذرات تا قطر 5/0 میکرون را که باعث کدر شدن رنگ آب می‌شود حذف کنند.

ولی باید درنظر داشت که خیلی از الاینده ها وجود دارند که فیلتر کربنی سبب حذف آنها نمی‌شود. از جمله آنها می‌توان به املاح، نمکها، TDS، سختی، آرسنیک، آزبست، مس، نیترات، سولفات و بسیاری دیگر از انواع آلاینده‌ها اشاره نمود. برای حذف این آلاینده‌ها از دستگاه‌های اسمز معکوس و یا تقطیر استفاده می‌کنند. 

فیلتر کربنی

فیترهای کربنی برای حذف رسوبات (Sediment) از آب نیز مناسب نیستند. چونکه چسبیدن این مواد به سطح فیلتر کربنی سبب کاهش سطح کربن برای تصفیه آب شده و کارایی آن را به شدت کاهش می‌دهد. به همین علت، غالبا از فیلترهای پیش‌تصفیه برای جذب رسوبات که معمولاً از جنس پروپیلن هستند استفاده می‌شود. این فیلترها علاوه بر افزایش کارایی فیلترهای کربنی، طول عمر آنها را نیز افزایش می‌دهند.

فیلتر کربن

فیلتر کربن امروزه در سطح گسترده ای در صنایع گوناگون و تصفیه خانه استفاده می شود. با توجه به میل بسیار بالای کربن فعال در جذب موادی چون کلر آزاد و مواد آلی و راهبری آسان فیلتر کربن ، استفاده از فیلتر کربن فعال یکی از روش های مفید برای صنعت آب و فاضلاب به حساب می آید.

 






تاریخ : دوشنبه 99/2/29 | 2:1 عصر | نویسنده : sharif | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سایت اسکریپت
  • وب ایران کاشی
  • وب هم کلاسی
  • وب شیر شاه