سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

انواع سختی گیر رزینی دستگاه آب شیرین کن: سختی گیر رزینی نیمه اتوماتیکاین نوع سختی گیر رزینی نیمه اتوماتیک در اصل همان دستگاه سختی گیر با شیر سلووالو نیمه اتوماتیک می باشند که منظور از نیمه اتوماتیک بودن آن غیر قابل برنامه ریزی بودن حالت عملکرد و حالت مکش آب نمک می باشد که آب توسط یک انژکتور از درون مخزن آماده سازی نمک مکش می شود. و مثل سختی گیر تمام اتوماتیک که قابلیت برنامه ریزی دارد را ندارند. این نوع دستگاه در مقایسه با نوع اتوماتیک آنها دارای اختلاف قیمت می باشند که تمام این اختلاف قیمت در شیر سلووالو می باشد. که اختلاف قیمت چشمگیری در مقایسه با شیر تمام اتو ماتیک دارد. قیمت سختی گیر رزینی نیمه اتوماتیک ارزانتر از نوع تمام اتوماتیک آن می باشد.عملکرد با این نوع ازسختی گیر ها از نظر راهبری به نصبت نوع تمام اتوماتیک آنها کمی زمان بیشتری می برد.

رزین


انواع سختی گیر رزینی دستگاه آب شیرین کن

سختی گیر رزینی آب خانگی

اصولا" برای آبهای خانگی به طور گسترده از سختی گیر رزینی آب خانگی استفاده نمی کنند.چرا که به علت نرم شدن آب پس از گذر از سختی گیر رزینی آب خانگی آب خروجی نرم می شود. و همین نرمی سبب وجود مشکلاتی در مصرف می شود. و بهتر است فقط در قسمت تاسیسات از این آب استفاده شود قیمت سختی گیر آب خانگی در مقایسه با نوع صنعتی آن ز قیمت کمتری برخوردار است.

انواع سختی

سختی کلسیم و منیزیم: اصولا" قسمت عمده سختی موجود درون آب در آب های و توسط کلسیم و منیزیم ایجاد می شوند. از این رو سختی کل را می توان به سختی های کلسیمی و منیزیمی دسته بندی نمود. و به این صورت که با کسر کردن سختی های منیزیم سختی کلسیم را به این صورت محاسبه نمود.

رزین

سختی کربنات و بی کربنات : بخش عمده ای از سختی کل آب ها که از نظر شیمیایی معادل کربنات و بی کربنات موجود داخل آب می باشد. که بعنوان سختی کربنات شناخته می شوند. زیرا سختی و قلیائیت هر دو بر حسب کربنات کلسیم انداره گیری و محاسبه میگردند. اصولا" سختی اب را بر حسب میلی اکی والان در لیتر و یا میلی گرم در لیتر یا میلی گرم در لیتر کربنات کلسیم مورد سنجش قرار می گیرد. به طور معمول آب های سبک تر از 50mg/l   بر حسب کربنات کلسیم خورنده هستند. در صورتی که آب های با سختی بالاتر از80mg/l سبب می شود که مصرف صابون بالاتر برود.

 






تاریخ : سه شنبه 99/2/30 | 1:29 عصر | نویسنده : sharif | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سایت اسکریپت
  • وب ایران کاشی
  • وب هم کلاسی
  • وب شیر شاه