سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

روش احیاء رزین سختی گیر دستگاه تصفیه آب: اگر رزین کاتیونی با محلول کلرور سدیم یا نمک شستشو داده شود، خاصیت سختیگیری خود را بدست می آورد و احیا می شوند. غالبا جهت احیای رزین از آب و نمک با غلظت 10% باید استفاده گردد. غلظت های کمتر و یا بیشتر از 10% نمک اثر کمتری داشته و خلوص نمک عامل بسیار بااهمیتی در احیا مناسب رزین کاتیونی سختی گیر است بکارگیری از نمک متبلور شده با خلوص 99 % که اگر از سنگ نمک و نمک معمولی استفاده گردد به علت ناخالصی در نمک عمر رزین خیلی کاهش یافته و رزین به صورت کامل احیاء نمی گردد.

سختی گیر


روش احیاء رزین سختی گیر دستگاه تصفیه آب

بکارگیری از آب چاه یا آب ورودی به کارخانه و یا شیر آب برای تهیه آب و نمک اشتباه دیگر بیشتر کارخانه ها و کارگاه ها است که سبب می گردد ناخالصی آب مورد بکارگیری برای تولید آب و نمک احیا رزین مجدد به رزین منتقل می گردد و احیای مناسب صورت نگیرد و عمر مفید رزین که بالای 5 سال است کم شود.

پیشنهاد می شود برای بار اول احیا از آب مقطر به کار برده شود و برای دفعات بعد از آب سبک شده به وسیله دستگاه سختی گیرتان که در ظروف نگهداری برای احیا از آب مقطر ذخیره کرده اید مصرف کنید و هرگز از آب چاه و یا آب ورودی کارخانه برای ساخت آب و نمک استفاده نکنید که سبب عدم احیا مناسب رزین به دلیل داشتن املاح در خود می شود و عمر رزین را به شدت کاهش می دهد. متاسفانه خیلی از کارخانه ها و صنایع به این مسئله توجه نمی کنند و کارگران مسئول احیا نیز خیلی از مواقع توجه لازم را ندارند.

بکارگیری از آب های گل آلود و دارای مواد معلق و آب هایی که دارای املاح آهن، منگنز، مس و دیگر فلزات سنگین هستند، رزین ها سختی گیری را زود فرسوده و آبدهی دستگاه سختی گیر را کاهش می دهند. پیشنهاد می شود پیش از دستگاه سختی گیر با رزین آنیونی و کاتیونی، مواد معلق آب را به وسیله یک فیلتر مناسب تا حد امکان جدا نمود.

سختی گیر

تعویض رزین سختی گیر

اگر سختی گیر آب شما، سختی آب را به طور کامل حذف نکند، یا در زمان های بسیار کوتاه (کمتر از یک روز) نیاز به احیا داشته باشد به احتمال قوی بستر رزینی شما صدمه دیده و نیاز به بررسی، آورهال و تعویض دارد.

رزین در حالت کلی حداقل عمر مفید دو ساله خواهد داشت.

همانطور که می دانید رزین یک ماده شیمیایی می باشد و مثل هر ماده دیگر دارای تاریخ انقضا می باشد.

تاریخ انقضا در رزین به معنای از دست دادن خاصیت رزین ها و عدم از بین رفتن سختی آب می باشد.

بااهمیت ترین عامل خرابی زود هنگام رزین، بالا بودن درصد آهن محلول در آب چاه ها و در مصارف خانگی بالا بودن مقدار کلر موجود در آب لوله کشی می باشد.

 






تاریخ : یکشنبه 99/3/25 | 3:54 عصر | نویسنده : sharif | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سایت اسکریپت
  • وب ایران کاشی
  • وب هم کلاسی
  • وب شیر شاه