سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه کارایی فیلتر شنی دستگاه آب شیرین کن صنعتی: نحوه ی کار فیلترهای شنی به این شکل است که نخست آب کثیف از لوله ورودی وارد مخزن فیلتر می گردد. با فشار پمپ ، آب به سمت پایین هدایت می گردد. در حین گذر از بین شن و ماسه های ریز موجود در فیلتر مواد زائد و اضافی و آشغال ها در بین آنها باقی میمانند. در نهایت آب تمیز از نازل هایی با سوراخ های خیلی ریز که در کف مخزن تعبیع شده از آن خارج میشود.

فیلتر

نحوه کارایی فیلتر شنی دستگاه آب شیرین کن صنعتی

همانطور که یادآوری شد فیلتراسیون شنی عمدتا جهت از بین بردن مواد معلق به کار برده می شود. بازدهی و کارایی آن میتواند بین 50 تا 99.99? گوناگون باشد. بسته به اینکه آیا مواد کمکی دیگر به کار برده می شود یا خیر. همچنین با بکارگیری از آن ها علاوه بر مواد معلق، COD  ، BOD، نیتروژن و فسفات، و نیز فلزات غیرحلال نیز از پساب از بین برده می شوند.

مزایا و معایب استفاده از فیلتر شنی

مزیت اصلی بکارگیری از صافی شنی بکارگیری از یک سیستم ساده است که در خیلی از موارد می تواند بازدهی بسیار بالایی داشته باشد. فیلتر شنی می تواند در مراحل گوناگون مدیریت آب قرار گیرد. به عنوان پیش تصفیه، به عنوان فیلتر جریان جانبی و به عنوان یک فیلتر نهایی و تکمیلی. به صورت کلی میتوان گفت این فیلتر اغلب یک پساب با قابلیت مصرف مجدد را مهیا می کند.

با این حال، برخی اوقات باید مواد شیمیایی جهت بهبود کارایی این فیلترها اضافه شوند. یکی از اشکالات فیلتراسیون شنی پسابی است که زمان شستشوی فیلتر ایجاد می شود. این آب به شدت آلوده باید تصفیه و برطرف شود. جهت محدود کردن بار بر روی فیلتر، یک مرحله اولیه ته نشینی برای فاضلاب های سنگین اجرا می شود. این کار کمک می کند تا از شستشوی تکراری فیلتر ممانعت شود.

صافی های شنی متناوب و ناپیوسته اغلب به صورت موازی قرار می گیرند تا در زمان فرآیند تمیز کردن یکی از فیلترها فیلتر دیگر به کار خود ادامه دهد.

فیلتر

ساختمان فیلتر شنی

بدنه فیلتر شنی ساخت شرکت آریا عمران، استوانه‌ای شکل و از جنس فولاد و بر اساس استاندارد‌های معتبر تولید می شود. همچنین بر حسب اندازه دارای یک یا دو دریچه بازدید می باشد.

این فیلترها هم به صورت عمودی و هم بصورت افقی تولید می شوند. قطر فیلترهای عمودی استاندارد از حدود 0.5 تا 3 متر و ارتفاع آن بین 0.5 الی 2.5 متر می باشد.

 






تاریخ : سه شنبه 99/4/3 | 12:33 عصر | نویسنده : sharif | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سایت اسکریپت
  • وب ایران کاشی
  • وب هم کلاسی
  • وب شیر شاه