سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونگی ساختار فیلتر الیافی در دستگاه تصفیه آب صنعتی: فیلتر الیافی اغلب سفید رنگ است و به شکل نمد ساخته شده و متراکم می باشد. فیلتر الیافی نیز به عنوان فیلتر رسوبی نیز معروف است، از جنس الیاف پلی پروپیلن تولید شده و باید استانداردهای مواد غذایی را داشته باشد. ولی خیلی از فیلتر های موجود در بازار دارای کیفیت های ذکر شده نیستند. جنس بدنه فیلتر الیافی از نوع قابل نفوذ بوده و آب از دیواره فشرده آن وارد می شود. ذرات ناخالصی جذب لایه های الیافی متراکم شده و قادر به عبور از آن نخواهند بود.

فیلتر


چگونگی ساختار فیلتر الیافی در دستگاه تصفیه آب صنعتی

فیلتر الیافی غالبا از چند لایه تولید می شود. لایه های خارجی نسبت به لایه های داخلی تراکم کمتری دارد و بنابراین حجم زیادی از گل و لای و ذرات ناخالصی را در خود جذب خواهند نمود. لایه های داخلی باید دقت بالایی را داشته باشند و از عبور ذرات ناخالصی ممانعت کند. اگر فیلتر الیافی دارای دقت یک میکرون باشد دقت لایه های بیرونی آن در حد 10 و 5 میکرون تولید می شوند ولی آخرین لایه آن دارای دقت 1 میکرون می باشد. اگر لایه های بیرونی هم دارای دقت یک میکرون باشد، املاح و شن و ماسه در لایه بیرونی رسوب می کند و سبب می شود که فیلتر به سرعت کارایی خود را از دست خواهد داد. بنابراین فرآیند ساخت فیلتر الیافی بسیار بااهمیت است.

فیلتر شنی

زمان تعویض فیلتر الیافی در دستگاه تصفیه آب

پس از جذب ناخالصی ها و گل ولای موجود در آب، رنگ فیلتر الیافی تغییر می کند و متمایل به رنگ قهوه ای می شود. هرچه رنگ فیلتر الیافی به رنگ قهوه ای تیره تر تبدیل شود به معنای اشباع شدن ظرفیت فیلتر الیافی است.بنابراین زمان تعویض فیلتر الیافی را نمی توان به طور دقیق مشخص کرد. اگر شما خیلی از دستگاه تصفیه آب به کار نبرید و حتی روزی یک لیوان آب تصفیه شده از دستگاه برداشت می کنید بنابراین باید پس از گذشت 3 الی 4 ماه فیلتر را تعویض کنید چونکه فاسد می شود و دیگر قابلیت جذب ذرات درشت ندارد و سبب آسیب رساندن به فیلترهای بعدی می شود. عوامل زیر در تعویض فیلتر تصفیه آب دخیل هستند:

سختی آب : هرچه سختی آب بالاتر باشد، سبب می شود فیلتر زودتر خراب شود. فیلتر الیافی دارای ظرفیت مشخصی است و می تواند حجم معینی از ناخالصی ها را در خود نگهدارد. اگر فیلتر الیافی اشباع شود، نمی تواند ناخالصی ها را جذب کند.

 






تاریخ : سه شنبه 99/4/3 | 12:39 عصر | نویسنده : sharif | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سایت اسکریپت
  • وب ایران کاشی
  • وب هم کلاسی
  • وب شیر شاه