سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حذف سختی آب با ستون‌ رزینی سختیگیر آب : آب سخت آبی است که در آن کاتیون‌هایی نظیر کلسیم، منیزیم، آلومینیوم، آهن، منگنز و ... بیش از اندازه مجاز حضور دارند. ازآنجاکه غالبا مقدار کاتیون‌های کلسیم و منیزیم موجود در آب بسیار بیشتر از سایر یون‌های ایجادکننده سختی است، میزان سختی آب تنها بر اساس مقادیر این کاتیون‌ها سنجیده می‌شود. 

 

 

حذف سختی آب با ستون‌ رزینی سختیگیر آب

 استفاده از آب سخت در کاربردهای گوناگون خانگی و صنعتی ایرادات بی‌شماری نظیر ایجاد رسوب آهکی در دیگ‌های بخار، تجهیزات گرمایشی و وسایل پخت‌وپز، کم شدن قابلیت پاک‌کنندگی مواد شوینده به علت کاهش میزان کف تولیدی، ایجاد سنگ کلیه و بیماری‌های گوارشی در اثر نوشیدن بیش‌ازاندازه، کاهش کیفیت پخت مواد غذایی و ... می‌شود؛ بنابراین لازم است تا آب سخت برای مصارف گوناگون سختی‌گیری شود. بکارگیری از سیستم‌های سختی‌گیر رزینی آب آریا عمران  در این زمینه راهگشا خواهد بود.

1)      پیش‌تصفیه آب

حضور ذرات معلق و نیز کلر در منابع آب گوناگون باعث کاهش کارایی بسترهای سختی‌گیر رزینی، کاهش عمر مفید رزین، از بین رفتن رزین‌ها و نیز گرفتگی ستون‌های رزینی می‌شود؛ بنابراین در پکیج‌های سختی‌گیر رزینی آب آریا عمران  از فیلترهای شنی، رسوب‌گیر و کربن فعال برای پیش‌تصفیه آب ورودی، از بین بردن برخی فلزات سنگین و حذف عوامل کاهنده کارایی رزین‌های تبادل یونی به کار برده می‌شود.

سختی‌گیری آب با فرآیند تبادل یونی

آب سخت پس از عبور از مراحل پیش‌تصفیه دستگاه سختی‌گیر آب آریا عمران  وارد ستون‌های سختی‌گیری می‌شود. این ستون‌ها حاوی رزین‌های کاتیونی هستند که آب با عبور از آنها و انجام فرآیند تبادل یونی، یون‌های کلسیم و منیزیم خود را با یون‌های سدیم و در برخی موارد یون پتاسیم تعویض کرده و سختی آن از بین می‌رود. رزین‌های کاتیونی ذرات جامدی هستند که سطح آنها به وسیله کاتیون‌های به خصوصی پوشانده شده است.

3)      احیای بستر رزینی

پس از گذشت مدتی از انجام عملیات سختی‌گیری آب، رزین‌های موجود در سیستم سختی‌گیر آب آریا عمران  تمام کاتیون‌های خود را از دست داده و اشباع می‌شوند؛ بنابراین نیاز است تا با انجام عملیات احیا، رزین‌های سختی‌گیر آب دوباره قابل مصرف شوند. برای انجام عملیات احیا از محلول آب ‌نمک که ناشی از نمک‌های متبلور با خلوص بالاست، به کار برده می‌شود. با انجام عملیات احیا، سطح رزین‌های تبادل یونی پوشیده از کاتیون‌های ابتدایی خواهد شد.

مزایای بکارگیری از دستگاه سختی گیر ساخت آریا عمران

سختی گیر آریا عمران دارای آب پخش کن‌های مقاوم از جنس PVC است

جنس بدنه سختی گیر تولیدی آریا عمران از فلز (St 37) می باشد

رنگ بدنه سختی گیر : سه لایه رنگ اپوکسی ضد زنگ

قابلیت تحمل فشار تا 10 بار

سرعت و دقت بالا در ساخت دستگاه سختی گیر و تحویل و نصب در محل

انجام کلیه لوله کشی های مربوط به آب نمک و استارت دستگاه سختی گیر

انجام کلیه جوش‌های دستگاه سختی گیر تحت استاندارد AWS

بکارگیری از مرغوب‌ترین رزین کاتیونی و سنگ سیلیس برای سختی گیر

دارای 6 ماه گارانتی طلایی و 10 سال خدمات پس از فروش

ارائه دفترچه راهنما جهت نگه داری آسان از سیستم سختی گیر

 

 

برای دریافت مشاوره رایگان از شرکت آریا عمران در مورد سختی گیر رزینی با کارشناسان ما با شماره 09126871770 تماس حاصل فرمایید.






تاریخ : یکشنبه 99/4/8 | 3:31 عصر | نویسنده : sharif | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سایت اسکریپت
  • وب ایران کاشی
  • وب هم کلاسی
  • وب شیر شاه