سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارایی دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس خانگی: در دستگاه های اسمز معکوس خانگی ، آب خام ( تصفیه نشده ) پس از عبور از سه فیلتر اولیه ( پیش فیلتر ها ) و انجام تصفیه اولیه ، با فشار پمپ ( ماکزیمم فشار 100 PSI   ) وارد محفظه ( هوزینگ ) ای که حاوی ممبرین RO است می شود. ممبرین از چندین لایه غشاء نیمه تراوا که به دور یک لوله مرکزی پیچیده شده اند تشکیل شده است.

اسمز معکوس


کارایی دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس خانگی

چون ناخالصی ها قادر به عبور از غشاء نیستند از این رو در یک طرف غشاء آب تقریبا خالص وجود خواهد داشت که راهی لوله مرکزی شده و به سمت خروجی آب تصفیه شده هدایت می شود. در طرف دیگر لایه های غشاء، آب تغلیظ شده از ناخالصی ها وجود خواهد داشت که به سمت مجرای فاضلاب هدایت می شود.

وجود پمپ به این علت است که آب جهت عبور از چشمه های غشاء که قطر آنها 0001/0 میکرون است، نیاز به فشار دارد ، لذا وجود پمپ در سیستم واجب است. خروجی پساب در سیستم های اسمز معکوس، به منظور دفع ناخالصی هایی که به وسیله غشاء از آب جدا شده است، تعبیه شده و در حقیقت آب غلیظ شده و سرشار از ناخالصی ها از طریق خروجی پساب وارد فاضلاب می شود. همچنین عبور آب از روی سطح غشاء و جاری شدن آن به مجرای فاضلاب سبب می شود که ناخالصی های جدا شده از آب روی سطح غشاء رسوب گذاری نکنند و سبب کاهش عمر غشاء نشوند.

در حالتی که مجرای خروجی پساب بنا به هر علتی بسته شود، غشاء در مدت زمان کوتاهی به طور کامل کیپ شده و بایدتعویض شود.با توجه به اینکه غشاء اسمز معکوس از قیمت نسبتا بالایی برخوردار است، در نظر گرفتن خروجی پساب برای افزایش عمر غشاء مقرون به صرفه خواهد بود.

اسمز معکوس

فاضلاب

مقدار فاضلاب در سیستم های مختلف گوناگون است. ولی غالبا نسبت پساب سیستم به تولید آن ، سه به یک است. به عبارتی در بدو راه اندازی سیستم، به ازای هر یک واحد آب تصفیه شده، سه واحد آب وارد فاضلاب خواهد شد. در دستگاه های اسمز معکوس خانگی ، در خروجی فاضلاب یک محدود کننده جریان تعبیه شده است. این محدود کننده سبب می شود که حداکثر جریان خروجی فاضلاب ، 420 میلی لیتر در دقیقه باشد. البته خروجی فاضلاب تنها زمانی جاری خواهد بود که پمپ دستگاه روشن و دستگاه در حال تولید آب تصفیه شده باشد.

اسمز معکوس می تواند املاح آب را 90 تا 98 درصد کاهش دهد. از بین بردن باکتری ها و ویروس ها و دیگر میکروب ها با اسمز معکوس تقریبا صد در صد است، ولی به علت عدم آب بندی کامل سیستم اسمزمعکوس مقدار کمی از این ناخالصی ها امکان دارد از غشاء عبور کرده و در آب تصفیه شده دیده می شوند.

 






تاریخ : پنج شنبه 99/4/12 | 12:22 عصر | نویسنده : sharif | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سایت اسکریپت
  • وب ایران کاشی
  • وب هم کلاسی
  • وب شیر شاه