سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

فروش سختی گیر کارخانه و واحد صنعتی  در مشهد: نیاز صنعت به آب مثل نیاز بدن انسان به آب است. آب سخت همان گونه که در بدن عوارضی مثل سنگ کلیه پدید می آورد، در صنعت نیز ایرادات و لطمات بسیاری را بر جای می گذارد. متداول ترین تجهیزی که در صنایع به کار برده می شود بویلر های آب داغ است.

سختی گیر


فروش سختی گیر کارخانه و واحد صنعتیدر مشهد

همان گونه که می دانید دمای بالا به رسوب گذاری کمک می کند و وجود دستگاه سختی گیر برای آب پیش از بویلر ضروری است.

سختی گیر رزینی برای برخی دستگاه ها در صنعت مورد مصرف قرار می گیرد. از سختی گیر رزینی جهت پیش تصفیه آب ورودی به دستگاه های اسمز معکوس به کار برده می شود.

جهت برخی دستگاه های حساس در صنایع واجب است که از آب خالص به کار برده شود و در این موارد نمی توان به تنهایی از سختی گیر به کار برد و در نتیجه از آب شیرین کن ها به کار برده می شود.

سختی گیر رزینی (water sofetner) ،(سختی گیر مکانیکی یا سختی گیر های تبادل یونی)، رایج ترین انواع سختی گیر در بازار هستند. کاندیشنر های شیمیایی و فیزیکی، اگرچه برخی اوقات به عنوان " نرم کننده " به آنها رجوع می شود، ولی مواد معدنی سخت را از آب پاک نمی کنند، بلکه از ته نشنین شدن یا چسبیدن آنها به سطوح، ممانعت می کند. تنها راه حل برای نرم کردن آب سخت، پاک کردن مواد معدنی کلسیم و منیزیم، از آب می باشد. فقط سختی گیر های تبادل یونی (یا همان رزینی) و برخی روش های فیلتراسیون این کار را انجام می دهند.

سختی گیر

چگونگی کارکرد سختی گیر رزینی

نحوه کارکرد سختیگیر های رزینی با جایگزینی یون های سخت منفی در آب سخت با اتم سدیم مثبت که در رزین موجود در سختی گیر موجود است، تعریف می شود. این رزین باید به طور متناوب احیاء شود تا از رسوب مواد معدنی سخت در آن ممانعت شود. این فرایند با خارج شدن سختی گیر از سیکل و عبور نمک محلول در آب صورت می گیرد و در طول فرآیند احیا آب سختی گیر به همراه نمک محلول عبوری از رزین از سیستم تخلیه می شود و در این بازه زمانی که عموما در طول شب صورت می پذیرد، آب موجود در سیکل بدون سختی گیری وارد سیستم می شود تا روند شست و شو پایان یابد. یکی از روش های جلوگیری از خروج سختی گیر از سیستم به کار بردن از دو مخزن سختی گیر تحت عنوان سختی گیر دوبلکس می باشد که در ادامه به صورت مفصل به چگونگی کارکرد آن پرداخته می شود.

 






تاریخ : یکشنبه 99/4/15 | 2:40 عصر | نویسنده : sharif | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سایت اسکریپت
  • وب ایران کاشی
  • وب هم کلاسی
  • وب شیر شاه