سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع فیلتر شنی دستگاه تصفیه آب صنعتی در بیرجند: فیلتر شنی تحت فشار غالبا با فشار 2 تا 5 بار عمل می کند و در برنامه های تفریحی مثل استخر ها مورد مصرف قرار می گیرد. آب تغذیه وارد فیلتر شده و تحت فشار از میان بستر شن سیلیس عبور می کند و مواد جامد در آب را جذب می کند. این نوع فیلتر قادر به جذب ذرات خیلی کوچک می باشد. در استخرها می توان با افزودن منعقد کننده مانند آلوم یا پلی الکترولیت به آب ، به فرآیند لخته سازی مواد معلق کمک کرد تا آب با کیفیت بهتری تصفیه شود.

فیلتر شنی

انواع فیلتر شنی دستگاه تصفیه آب صنعتی در بیرجند

جنس بدنه فیلتر شنی

محفظه فیلتر شنی سریع به صورت معمول از بتن، فایبرگلاس، گالوانیزه گرم و یا استیل تولید شده و با شن و ماسه پر می شود. ارتفاع این محفظه بین 5/1 تا 2 متر است و به شکل عمودی و یا افقی تولید می شود.

فیلتر شنی فایبر گلاس یا FRP

در این مدل، محفظه فیلتر از جنس فایبرگلاس می باشد و می توان از دو نوع شیر نیمه اتومات و تمام اتومات در این فیلتر ها به کار برد. فیلتر های شنی فایبر گلاس گزینه مناسبی جهت تصفیه آب استخر می باشند چونکه سیستم بکواش به صورت خودکار انجام می گردد. فیلتر شنی فایبر گلاس در مقابل رطوبت، خوردگی و رسوب مستحکم هستند.

قیمت فیلتر شنی فایبر گلاس یا FRP

قیمت فیلتر شنی فایبرگلاس بسته به ظرفیت فیلتر، نوع شیر کنترلی، درصد خلوص سیلیس گوناگون خواهد بود. مسلماً با افزایش ظرفیت فیلتر قیمت نیز افزایش خواهد یافت.

فیلتر شنی

فیلتر شنی فلزی یا فیلتر شنی گالوانیزه

فیلتر  شنی که محفظه آن از گالوانیزه گرم و یا استیل تولید شود فیلتر شنی فلزی نامیده می شود.

در فیلتر شنی گالوانیزه، عدسی ها به صورت Double – Dish  ساخته می شوند که پس از زنگ زدائی از درون با رنگ اپوکسی و از خارج با رنگ براق مخصوص رنگ آمیزی می شود. تحمل فشار در فیلتر شنی گالوانیزه نسبت به فیلتر شنی فایبرگلاس بیشتر است.

قیمت فیلتر شنی فلزی یا گالوانیزه

از عوامل با اهمیت و موثر در قیمت فیلتر شنی فلزی می توان به ظرفیت، ضخامت بدنه، جنس شیر کنترلی و… اشاره کرد. وزن فیلتر شنی فلزی فاکتور بااهمیتی در محاسبه قیمت آن می باشد، وزن بیشتر مقابل با قیمت کمتر است.

غالبا قیمت فیلتر شنی گالوانیزه نسبت به فیلتر شنی فایبر گلاس پایین تر است.

فیلتر شنی بتنی

برای تصفیه آب در حجم های بسیار بالا از فیلتر شنی بتنی استفاده می شود. در ساخت بدنه این نوع فیلتر از بتن مسلح استفاده می شود.

بکواش فیلتر شنی

عبور مداوم آب از بستر شنی و جذب ذرات و مواد به وسیله شن ها سبب کاهش افت فشار در فیلتر می گردد و نیاز به تمیز کردن فیلتر است که از آن با عنوان بکواش یاد می شود. جهت شست و شوی فیلتر شنی، شیر در حالت بکواش قرار می گیرد و آب به حالت معکوس از پایین مخزن وارد می گردد و شن ها را شسته و مواد به جای مانده از فیلتراسیون را از شن ها جدا کرده و از قسمت بالایی مخزن خارج می گردد.






تاریخ : دوشنبه 99/4/23 | 2:22 عصر | نویسنده : sharif | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سایت اسکریپت
  • وب ایران کاشی
  • وب هم کلاسی
  • وب شیر شاه