سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

عملکرد سیلیس دستگاه تصفیه آب خرید در همدان: ماسه سیلیس فیلترینگ به صورت طبیعی دارای شکل های زاویه دار و گردی می باشند که آنها را به بستری ایده آل برای تصفیه و جداسازی مواد جامد معلق موجود در آب تبدیل می کند. با توجه به وجود حجم بالایی از سیلیس در این سیستم های فیلتراسیون و دوام بالا و پوشش مناسب آنها، این سیستم ها دارای راندمان فیلتراسیون قابل قبولی می باشند    .

سیلیس

عملکرد سیلیس دستگاه تصفیه آب خرید در همدان

 

سیلیس معمولا در قسمت بالایی لایه ی فیلتر شنی قرار دارد. آب ورودی به فیلتر با عبور از ماسه سیلیس موجود در بستر فیلتراسیون تصفیه شده و ذرات جامد و آلودگی های موجود در آن جداسازی می گردد.

 به دلیل خصوصیات منحصر به فرد موجود، از این سیستم های فیلتراسیون و تصفیه آب در زمینه های متنوعی از جمله تصفیه فاضلاب و آب آشامیدنی، استخرها و پارک های آبی، کاغذسازی ها، صنایع شیمیایی، نیروگاه ها و … استفاده می شود.

توجه داشته باشید که ایران دارای معادن سیلیس بسیار زیادی در شهرهای مختلف همانند قزوین، کرمانشاه و سایر نقاط بوده که البته بر اساس اطلاعات موجود، تعداد بسیار زیادی از این معادن در شهر قزوین قرار دارند. سیلیس در صنعت کاربرد زیادی دارد و بیشترین اهمیت آن را می‌توان در صنعت شیشه‌سازی دانست و همین مسئله به خوبی علت رونق داشتن صنعت شیشه در شهر قزوین را نشان می‌دهد.

تصفیه آب

بد نیست بدانید سیلیس در صنایع دیگری همانند ریخته‌گری هم کاربرد دارد، اما سیلیس به راحتی به دست نمی‌آید و نیازمند داشتن ابزارهای مختلفی است. برخی مناطق به دلیل فشرده بودن سیلیس، باید انفجارهای کنترل شده انجام شوند تا بتوان جداسازی را انجام داد و سیلیس‌های به دست آمده را وارد کارخانه کرد.

یکی دیگر از موارد استفاده از سیلیس را می‌توان در صنایع بهداشتی و شیمیایی دانست که می‌توان از آن برای تولید خمیر دندان و هم استفاده کرد؛ این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که سیلیس تا چه اندازه اهمیت دارد، اما نباید از دانش روز و فقدان ابزارآلات لازم برای بهره‌مند شدن از سیلیس باکیفیت، غفلت کرد..

تولید مواد شیمیایی

 

پس از آن که فیزیکدان معروف انگلیسی، جان اسنو، موفق به کسب اثبات رابطه میان کیفیت آب و شیوع بیماری وبا بین سال های 55/1845شد، مطالعات بر روی تصفیه آب مسیر اصلی خود را پیدا کرد. در 31دسامبر سال 1855اولین استاندارد مربوط به کیفیت آب و فیلتراسیون آن تصویب گشت و امروزه تهیه آب آشامیدنی با کیفیت و سالم در اکثر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه محقق شده است

 






تاریخ : چهارشنبه 98/12/21 | 8:47 عصر | نویسنده : sharif | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سایت اسکریپت
  • وب ایران کاشی
  • وب هم کلاسی
  • وب شیر شاه