سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کارایی دستگاه تصفیه فاضلاب شهری خرید در اصفهان: فاضلاب شهری شامل فاضلاب تولیدی منازل، مراکز تجاری، موسسات شهری می­باشد. با توجه به اینکه در اغلب مراکز مذکور حدود 80% آب مصرفی به فاضلاب تبدیل می­ شود، لذا 9/99% فاضلاب شامل آب بوده و تنها 1/0% آن را ناخالصی ­های جامد تشکیل می­ دهد. اما همین درصد بسیار ناچیز در فاضلاب دارای حد زیادی از آلودگی است به نحوی که 1000 لیتر فاضلاب تصفیه نشده قادر به آلودگی 40000 الی 60000 لیتر آب می ­باشد.

تصفیه آب

کارایی دستگاه تصفیه فاضلاب شهری خرید در اصفهان

بخش عمده فاضلاب متشکل از آب است که در صورت حذف آلاینده­ ها و ناخالصی­ های آن، می­تواند دوباره در چرخه مصرف قرار گیرد. بنابراین هدف از تصفیه فاضلاب در جوامع امروزی علاوه بر جلوگیری از آلودگی محیط زیست و بروز خطرات بهداشتی، تامین یک منبع آب دائمی و مطمئن جهت مصارفی مانند صنعت و کشاورزی می باشد.

روش ها و فرایندهای تصفیه فاضلاب بر اساس کمیت و نوع آلاینده های موجود در آن و همچنین درجه تصفیه مورد نظر انتخاب می گردد. در حقیقت فاضلابی که پس از تصفیه به مصرف آبیاری در کشاورزی می رسد با فاضلابی که پس از تصفیه به آبهای سطحی تخلیه می گردد، دارای روش های تصفیه متفاوتی هستند. و یا روش تصفیه فاضلابی به میزان m3/d 1 با سیستم تصفیه فاضلاب به میزان m3/s 1 نمی توانند مشابه باشند. در ادامه برخی از متداول ترین واحدهای تصفیه فاضلاب که در اغلب سیستم های تصفیه فاضلاب شهری به کار می روند، بررسی شده اند.

آشغالگیر

اولین واحد عملیاتی که عموماً در تصفیه­ خانه ­های فاضلاب وجود دارد، واحد آشغالگیری است. دو نوع متداول آشغالگیرها یعنی آشغالگیرهای درشت(اندازه منافذ 6 تا 150 میلی متر) و آشغالگیرهای ریز(اندازه منافذ کوچکتر از 6 میلی متر) در تصفیه مقدماتی فاضلاب استفاده می شود. در تصفیه فاضلاب آشغالگیرهای درشت به منظور حفاظت پمپ ها، شیرها، خطوط لوله و دیگر ضمائم در برابر آسیب یا انسداد به وسیله چوب یا اشیای درشت به کار می روند. در برخی از تصفیه خانه ها از آشغالگیر ریز بعد از آشغالگیر درشت به منظور حذف بیشتر جامدات معلق استفاده می شود.

آب

دانه گیری

برای حذف مواد دانه ای نظیر شن، ماسه، تفاله چای و قهوه و ... از دانه گیری استفاده می شود. هدف از دانه گیری تامین موارد ذیل می باشد:

نگهداری و حفاظت تجهیزات مکانیکی و اجتناب از فرسایش و تخریب زودرس آنها

جلوگیری از پرشدن و گرفتگی لوله ها و کانال ها که در اثر ته نشین شدن دانه ها ایجاد می شوند.

جلوگیری از ازدیاد لجن اولیه و ثانویه به منظور کاهش ظرفیت تغلیظ و هضم لجن






تاریخ : سه شنبه 98/12/27 | 1:58 عصر | نویسنده : sharif | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سایت اسکریپت
  • وب ایران کاشی
  • وب هم کلاسی
  • وب شیر شاه