سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس: ذرات معلق و جامد ، بو و طعم نامطبوع و نیز مواد شیمیایی نظیر کلر و… پس از ورود آب به سیستم و عبور از مراحل اول ،دوم و سوم فیلتراسیون الیافی و کربنی (پیش تصفیه) حذف شده و پس از آن آب به مراحل بعدی انتقال می یابد . در مرحله چهارم ، آب آماده شده ، تصفیه مولکولی شده و از طریق اسمز معکوس ( تصویر2) و با کمک فشار پمپ از لایه های بسیار ظریف غشاء نیمه تراوا با دقت یک ده هزارم (0/0001) میکرون عبور داده می شود ، سایر مولکولها به دلیل بزرگی قطر مولکولی موفق به عبور از ”ممبران” نشده و لذا به فاضلاب انتقال می یابد. آب خالص نیز به مخزنی که از قبل برای استفاده روزانه آماده شده است ، هدایت می گردد.

 

خرید دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس

در مرحله پنجم؛ آب تصفیه شده عاری از هرگونه آلایندگی و همچنین نرم و سبک که حاوی املاح مورد نیاز بدن نیز می باشد، قبل از مصرف از طریق شیر مخصوص استیل که بر روی سینک (ظرفشویی) قابل نصب می باشد ، یکبار دیگر از فیلتر کربن نهایی عبور داده می شود. با اضافه نمودن مرحله UV ( اشعه ماوراء بنفش) برای جاهایی که احتمال آلودگی میکروبی نیز وجود دارد، آب خروجی گندزدایی شده و می توان آنرا با اطمینان خاطر مصرف نمود.

حذف آلاینده ها ی احتمالی و مواد معلق در آب نظیر ؛ میکروبها ، باکتری ها ، فلزات سنگین ، پسماندها ، کلر ، بو و طعم نامطبوع ، رسوبات لوله ، ذرات گل و لای ،همچنین حذف سختی آب و تبدیل آن به آبی نرم و سبک از مزایای دستگاه تصفیه آب می باشد

با اندکی مطالعه در زمینه روش‌های تصفیه آب، حتماً اصطلاح اسمز معکوس (Reverse Osmosis) را بارها خواهیم شنید. این موضوع نشان‌دهنده اهمیت فراوان استفاده از این روش در تصفیه آب خانگی و تصفیه آب صنعتی است. در این مقاله به بررسی مفاهیم مربوط به اسمز معکوس (RO) می‌پردازیم تا در پایان خواننده بتواند درک بهتری از این روش تصفیه آب داشته باشد.

مفهوم اسمز معکوس

اسمز معکوس روشی است که در آن آب با افزایش فشار از یک غشای نیمه‌تراوای اسمز معکوس عبور کرده و یون‌ها و مواد معدنی آن حذف می‌شوند.

اسمز

برای درک بهتر مفهوم و هدف استفاده از فرآیند اسمز معکوس در تصفیه آب لازم است در ابتدا با یک فرآیند طبیعی به نام اسمز بیشتر آشنا شویم.

اسمز یک پدیده طبیعی بسیار مهم است که به شکل‌های گوناگون در طبیعت اتفاق می‌افتد. در این پدیده یک محلول با میزان شوری کمتر به‌صورت طبیعی تمایل به مهاجرت به سمت محلول با شوری بیشتر را از خود نشان می‌دهد. وقتی ریشه درخت آب را از خاک جذب می‌کند و یا کلیه در بدن انسان آب را از خون جذب می‌کند، پدیده اسمز روی داده است.






تاریخ : یکشنبه 99/1/3 | 10:4 عصر | نویسنده : sharif | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سایت اسکریپت
  • وب ایران کاشی
  • وب هم کلاسی
  • وب شیر شاه