سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

خصوصیات دستگاه تصفیه آب خانگی و عملکرد آن: تصفیه کل آب ورودی به یک ساختمان مسکونی جهت مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که غالبا تصفیه آب به چهار بخش زیر تقسیم می شوند: 1- شرب 2- استحمام 3- شستشو 4- سرمایش و گرمایش که برای تصفیه آب خانگی از این روش ها می توان بهره برد: الف) تصفیه کل آب ورودی به ساختمان ب) تصفیه هر بخش از آب مصرفی بصورت جداگانه توسط دستگاه تصفیه آب خانگی مخصوص به خود ج) استفاده هم زمان از پیش تصفیه کل آب ورودی ساختمان و دستگاه های تخصصی تصفیه آب هر بخش ، قبل از اینکه به بررسی و مقایسه 3 روش فوق بپردازیم بهتر است گذری کوتاه به دلایل استفاده از سیستم های تصفیه آب در چهار بخش مصرفی بصورت مجزا داشته باشیم.

 

 تصفیه آب

خصوصیات دستگاه تصفیه آب خانگی و عملکرد آن

شرب (وجود ناخالصی هایی همچون املاح سنگین ، نیترات ،شن و ماسه و … در آب شرب زیان آور و بیماری زا هستند) استحمام (مضرات کلر برای پوست و مو) شستشو ( ناخالصی آب کارایی پاک کنندگذه ها را کاهش می دهد) سرمایش و گرمایش (جلوگیری از ایجاد رسوبات)

تصفیه کل آب ورودی به ساختمان
راهنمای انتخاب سیستم تصفیه آب خانگی حال برای تصفیه آب خانگی اگر تصفیه کل آب ورودی به ساختمان را برگزینیم، باید از دستگاهی استفاده شود که اولا: تولید بالایی داشته و بصورت واحد و مرکزی باشد. دوما: دقت تصفیه آن بقدری بالا باشد که آب را برای تمامی مصارف ازجمله شرب مناسب سازد. ایراد این روش در آن است که ما برای تمامی مصارف مانند استحمام از دقیقترین دستگاه که برای تولید آب شرب مناسب است استفاده کرده ایم، هزینه راه اندازی و بخصوص پرت آب در این روش بالا بوده و مرقون به صرفه نخواهد بود. اگر ما یک دستگاه تصفیه آب مرکزی برای کل مصارف بخواهیم استفاده کنیم باید کیفیت اب خروجی ان را طوری در نظر بگیریم که اب را نتنها برای شستشو مناسب می کند بلکه برای حساس ترین بخش مصرف یعنی شرب هم مناسب سازد این یعنی بکارگیری دقیقترین نوع تصفیه اب. اما از کل اب مصرفی یک منزل مسکونی تقریبا 5 درصد جهت شرب و پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد پس نیازی نیست کل اب ورودی به ساختمان با دقیقترین دستگاه که هزینه راه اندازی و نگهداری بیشتری داشته و مصرف اب بالایی دارد تصفیه شود. بلکه ما میتوانیم این دستگاه دقیقتر را در حجم کوچکتر فقط در محلی که اب بعنوان شرب استفاده می شود یعنی آشپزخانه راه اندازی کنیم. و برای مصارف دیگر که حساسیت کمتری دارند از دستگاه های ساده و ارزانتر استفاده کنیم، این نوع دستگاه ها به دلیل نداشتن پساب، مصرف اب کمتری نیز دارند. از این دستگاه ها میتوان برای پیش تصفیه ورودی ساختمان، جلوگیری از تشکیل رسوب در پکیج، لباسشویی و ظرف شویی و همچنین تصفیه اب حمام نیز استفاده نمود که هر کدام انواع مختلفی داشته و در ادامه شرح کامل آنها ذکر شده است.

دستگاه تصفیه آب خانگی مناسب و استاندارد

هر بخش از آب مصرفی بصورت جداگانه توسط دستگاهی خواص که مختص همان نوع مصرف طراحی شده است تصفیه می شود. یعنی در یک خانه از چند دستگاه تصفیه آب استفاده می شود. چون در یک خانه کاربری آب متفاوت بوده و کیفیت های مختلفی از آب مورد نیاز است. بطور مثال می دانیم که نیاز است آب شرب دارای کیفیت بالایی باشد و میزان مصرف آن کمتر است پس در این بخش از سیستم تصفیه آب دقیقتری استفاده می کنیم هر چند این سیستم ها گران قیمت تر هستند ولی چون میزان مصرف در این بخش کمتر است از نوع کوچکتر این دستگاه ها استفاده می شود که باعث کاهش هزینه ها می گردد. ولی چون نیاز نیست آب شستشو کیفیتی برابر آب شرب داشته باشد و میزان مصرف آن بالاتر است پس در این بخش می توانیم از دستگاه ساده تری استفاده کنیم که هزینه راه اندازی و نگهداری کمتری دارد و نیاز ما را برآورده می کند. در واقع در روش دستگاه تصفیه آب خانگی استاندارد قبل از هر چیز باید بدانیم آب به چه منظور قرار است استفاده شود و چه کیفیتی از آن مورد نیاز است تا دستگاه مناسب تصفیه آن انتخاب شود. مهمترین مزایای این روش: نتیجه گیری بهتر، هزینه راه اندازی و نگهداری پایین تر و کاهش میزان مصرف آب می باشد.

آب

فرآیند دستگاه تصفیه آب شرب
به دلیل اهمیت بیشتر سلامت آب آشامیدنی، اغلب افراد تصفیه آب شرب خود را نسب به مصارف دیگر در اولویت قرار می دهند و مایلند آن بخش کوچکتری از آب مصرفیشان که در واقع برای شرب و پخت و پز استفاده می شود بصورت دقیقتر تصفیه شود. این دستگاه ها در آخرین نقطه شبکه توزیع آب یعنی در محل مصرف ( آشپزخانه ) نصب می شوند که بعد از آنها هیچ عامل آلوده کننده ای وجود ندارد. و به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

  • دستگاه های تصفیه آب خانگی زیرسینکی RO
  • دستگاه های تصفیه آب خانگی کاوردار RO
  • دستگاه های تصفیه آب خانگی غیر RO

تفاوت عمده آنها در دقت تصفیه، تعداد و نوع فیلتر ها ، شکل ظاهری و محل نصب است.

دستگاه های تصفیه آب خانگی زیرسینکی RO
دقیق ترین و متداول ترین این نوع تصفیه بوده و در زیر سینک ظرفشویی نصب می شوند. این دستگاه ها در انواع مختلف 5 ، 6 و 7 فیلتر هستند که 5 فیلتر اولیه در آنها مشترک بوده و عمل اسمز معکوس (RO) را انجام می دهند و فیلتر های 6 و 7 می توانند بعنوان تکمیل کننده فرایند تصفیه مانند ضدعفونی کردن ، تبدیل خواص اب مانند قلیایی کردن و یا افزایش مواد معدنی (Mineral) مورد استفاده قرار گیرند.






تاریخ : شنبه 99/1/9 | 3:24 عصر | نویسنده : sharif | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سایت اسکریپت
  • وب ایران کاشی
  • وب هم کلاسی
  • وب شیر شاه