سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید دستگاه تصفیه فاضلاب شهری قیمت پایین در کوهدشت: یکی از بارز ترین ویژگی های این فاضلاب آلودگی های میکروبی بوده و علاوه بر آن آلودگی های دیگری نظیر ویروس ها (مثل هپاتیت نوع A )، پروتوزوآ ها یا تک یاختگان (مثل کریپتوسپریدیوم) و انگل و تخم انگل ها (مانند آسکاریس) در این فاضلاب ممکن است وجود داشته باشند. علاوه بر موارد اشاره شده در بالا، وجود مواد آلی ای که باعث ایجاد طعم و بو می شوند نیز در این دست فاضلاب ها گزارش شده است.

خرید دستگاه تصفیه فاضلاب شهری قیمت پایین در کوهدشت

همچنین وجود مقادیر قابل توجه نیتروژن (در شکل های مختلف) می تواند موجب ایجاد پدیده ی “خوراک وری” یا Eutrophication آب های پذیرنده ی این نوع فاضلاب ها شود. رواناب های سطحی که وارد فاضلاب شهری می شوند حاوی دانه های شن وماسه و ذرات موجود در سطح خیابان ها هستند. همین امر وجود واحد دانه گیر را در تصفیه فاضلاب شهری ایجاب می نماید.

آلودگی میکروبی

با توجه به وجود آلودگی های میکروبی در این فاضلاب، عدم تشخیص صحیح نوع و میزان آلودگی میکروبی و در نتیجه تصفیه ی ناقص آن، تاثیرات مخرب زیست محیطی و تهدید سلامت جانداران را در پی دارد. هر کدام از ویژگی های فاضلاب توسط یک شاخص اندازه گیری می شوند. در رابطه با ویژگی های باکتریایی نیز همین امر صادق است. به منظور انجام آزمایش و اندازه گیری میزان آلودگی میکروبی، باید از طریق اندازه گیری تعداد باکتری شاخص اقدام کرد.

کیفیت فاضلاب ورودی و استاندارد خروجی آن نقش مهمی در تعیین فرآیند ها و مراحل تصفیه فاضلاب شهری دارند. معمولا استفاده از روش های تصفیه متعارف می تواند پساب خروجی را به استاندارد برساند. گاهی نیز نیاز به استفاده از روش های متفاوتی در تصفیه فاضلاب شهری داریم.

انواع فرآیندهای تصفیه فاضلاب شهری

-         فرآیند MBBR:

فرآیند MBBR، روشی نوین در فرآیندهای بیولوژیکی به منظور تصفیه فاضلاب جوامع کوچک می باشد که بهره گیری از این تکنیک در حال گسترش می باشد که در آن به منظور افزایش رشد بیو فیلم از مدیای شناور در مخزن هوادهی استفاده می شود، در نتیجه می توان از مزایای رشد چسبیده و لجن فعال در این روش بصورت همزمان استفاده نمود.

در این فرآیند وجود پکینگ مدیاها باعث می شود نسبت سطح به حجم در مخزن هوادهی زیاد شده و بنابراین حجم مخزن هوادهی کمتر خواهد شد.

در بین روش های معمول تصـفیه بیولـوژیکی، روش MBBR یک روش مـوثر در تصـفیه فاضـلاب اسـت. اسـتفاده ازاین روش بـرای حـذف مـواد آلـی در فاضـلاب دارای کـارایی بالایی می باشد و فرآیند مذکور به سرعت موادآلی قابـل تجزیـه بیولوژیکی را کاهش می دهد.






تاریخ : شنبه 99/1/16 | 10:43 عصر | نویسنده : sharif | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب سایت اسکریپت
  • وب ایران کاشی
  • وب هم کلاسی
  • وب شیر شاه